Informace
Připravované změny v odpadovém hospodářství
INFORMACE KE ZMĚNĚ SYSTÉMU POPLATKU A SVOZU KOMUNÁLNÍHO ODPADU od 1.1.2025. Leták ke stažení zde.
odkaz na video: zde, další díl video: zde,
odpovědi na časté otázky: zde
Nově neplatíme za osobu, ale za nemovitost (rodinný dům, bytový dům, chata).
Nový poplatek (PAYT) se stanoví podle objemu zvolené nádoby na směsný komunální odpad (SKO), a to 0,90 Kč za 1 litr.
Změna frekvence svozu: zvolíme si variantu 1x za 2 týdny (26 svozů ročně) nebo 1x za 4 týdny (13 svozů ročně), výjimka: u SVJ zůstává svoz 1x za týden, pokud si samo SVJ nezvolí 26 svozů.
NYNÍ: trvale hlášený občan platí paušál 1000 Kč /rok
NOVĚ: bez ohledu na počet členů si domácnost v nemovitosti zvolí velikost nádoby a frekvenci svozů, cena se vypočítá následovně: např. 240l x 26svozů x 0,9 = 5 616 Kč
Velikost nádoby - Frekvence svozu 1x za - Cena Kč/rok
- 240 l - 2 týdny (26 svozů ročně) - 5 616,-
- 240 l - 4 týdny (13 svozů ročně) - 2 808,-
- 120 l - 2 týdny - 2 808,-
- 120 l - 4 týdny - 1 404,-
- 110 l - 2 týdny - 2574,-
- 110 l - 4 týdny - 1287,-
- 60 l - 2 týdny - 1 404,-
- 60 l - 4 týdny - 702,-
Potřebné kroky, které může již nyní zrealizovat
- rozmyslete si, jakou velikost nádoby pro (SKO) při náležitém třídění efektivně zaplníte a zda budete potřebovat svoz 1x 2 týdny nebo 1x za 4 týdny,
- pokud budete chtít jinou velikost nádoby, než kterou momentálně používáte, např. máte 240 l a bude vám stačit 120 l nebo 60 l, je potřeba si novou nádobu SKO pořídit,
- jakoukoli změnu – velikost nebo počet nádob na SKO, je vždy potřeba ohlásit na úřadě odpady@dobrichovice.cz, kvůli změně ČIPu,
- pokud Vám díky zaváděným změnám zůstane doma volná nádoba/y, prosím oznamte nám to na odpady@dobrichovice.cz. Nádoba Vám zůstane, pouze ji nově očipujeme a dostane nálepku PLAST, TETRAPAK, KOV; použijete ji od ledna 2025 pro svoz PLASTŮ systémem Door-to-Door (D2D). Informace k D2D zveřejníme později.
Ohlašovací povinnost od 1.11. do 13.12.2024
- novou Vyhlášku o poplatcích za odpady schválilo zastupitelstvo města 15.10.2024,
- se změnou poplatku souvisí ohlašovací povinnost pro majitele nemovitostí, de facto objednávka velikosti nádoby a četnosti svozu, ohlašovací povinost musí majitelé splnit i při změně (Poplatník je povinen ohlásit správci poplatku vznik své poplatkové povinnosti nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy mu povinnost platit tento poplatek vznikla, a dále ohlásit změny údajů, změny vlastnictví nemovitosti nebo zánik poplatkové povinnosti uvedených v ohlášení.)
- ohlašovací povinnost majitelé domů splní:
přes elektronický nebo papírový formulář či osobně na podatelně
ohlašovací povinnost - formulář pdf
ohlašovací povinnost - formulář online vyplnit - docx
- vyplněný formulář posílejte na e-mail: odpady@dobrichovice.cz
- po splnění ohlašovací povinnosti obdržíte na podatelně odpovídající samolepku, kterou následně vylepíte na svou popelnici pro směsný komunální odpad; při změně nádoby ji nalepí pracovníci měú při čipování
Majitel nemovitosti, ve které nikdo nebydlí, nebo je nemovitost využívána pouze část roku, též musí splnit ohlašovací povinnost a zaplatit (stejně jako v minulých letech) tzv. optimální minimum, tj. 60 l nádoba x 12 měsíců x 0,90 Kč = 648 Kč, a to i v případě, že žádnou nádobu vystavovat nebude.
informace pro SVJ zde Typ: PDF dokument, Velikost: 174.83 kB
27. 8. 2024 beseda o změnách v odpadovém hospodářství
např. o změně poplatku v Dobřichovicích - prezentaci naleznete zde (typ: PDF dokument, velikost: 1.31 MB), záznam besedy pak zde.
10.9.2024 další beseda o odpadovém hospodářství pro SVJ, majitele bytových domů
Prezentaci najdete zde Typ: PDF dokument, Velikost: 696.62 kB, záznam besedy pak zde.